Det blev en vinterdag med vår i luften. En alldeles underbar dag att bara få vara. För mig är det viktigt att ibland bara släppa alla måsten, ta ledigt och vara fri, att få leva på riktigt.
 
Ute kändes det som om sommaren var i ljuset och vintern i skuggorna.
 
Den första blåsippan har kommit.
 
Värmen lockar fram nyckelpigorna som långsamt kryper runt för att hitta den varmaste platsen.
 
Till och med ett blomsterbi har vaknat. Denna hann jag fånga med mobilkameran.
 
 
 
 
Buxbomen är nog den varmaste platsen så här års.
 
Även om vinden var kall kunden man känna värme stråla ut från buxbomen.
 
På denna varma plats fanns det massor av nyckelpigor.
 
På stranden hälsade en rödhake.
 
En dag i kärlekens tecken.
 
Finns det något bättre än att avsluta en fantastisk dag på stranden med sin älskade. När jag sträcker ut min hand lägger han sin tass i min.
 
blåsippa, kärlek, natur, nyckelpiga,

5 kommentarer

Maria Lindström

24 Feb 2015 09:58

Vilka fantastiska bilder!! Har fängslats helt och läst genom alla inlägg. Fantastiskt och många meningar som ger eftertanke.

/ Maria

Svar: Tack snälla för din kommentar!
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Christer K

24 Feb 2015 12:57

Hej Jonna!
Men vilka fina vårtecken du hittat. Gillar bilderna på den röda rubinen i en förtrollad värld med en härlig målerisk bakgrund.
Sen kan jag ju inte låta bli att fastna för den lilla fina Rödhaken i sitt mjuka fina ljus och fina "gloria" som highlightar fågelns form. Skön bakgrund, Snyggt!
Underbar stämning i bilden med stenen som ser ut som ett hjärta. Härligt ljus och färger i bilden, gillar kurvaturen i horisonten.
Kram Christer

Svar: Tack snälla du! Kram
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Tammy

24 Feb 2015 17:31

Underbara vårbilder fyyyyy så skönt det ser ut :)

Svar: Tack gullepluttan! Kram
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Johanna

13 Mar 2015 15:19

Hade jag inte sett den lilla nyckelpigan i förgrunden hade jag inte kunnat tro att det är foto. Sådana här bilder får jag inte med mitt makro. Har ett canon 100mm.
Vad använder du?

/ Johanna

Svar: Tack så mycket för din kommentar Johanna! :-)
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Olof Jonsson

21 Nov 2015 10:48

Underbart Jonna mycket bra makro foto på nyckelpigan Kram

Svar: Tack så mycket Olof! :-)
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Kommentera

Publiceras ej