Välkommen till Family Frog!

Denna sommar har jag haft fullt upp med min nya familj som jag nu vill presentera för er. 
 
Till vänster sitter gammelmormor, längst upp sitter lillen som inte är så liten längre och de två till höger är brosorna.
 
De är hybrid mellan gölgroda och sjögroda och kallas för ätlig groda. De förökar sig i snabbare takt än hos stamarterna och finns i södra sverige. 
 
 
 
De är mer framåt och glupska än den vanliga grodan.
 
Vanlig groda

För att den vanliga grodan ska ha en chans att få något att äta har jag försökt ge dem en mask när jag hittar någon men om den ätliga grodan får syn på det är de där och norpar masken. 
Nu älskar jag alla grodor och paddor men genom att studera den ätliga grodan får jag intryck av att de har mer personlighet och skiljer sig mer från individ till individ och att just familjen känner igen mig när jag är där.
 
 
Här trycker lillen, som inte är så liten längre, i sig något.
 
Och här trycker brosan i sig en mask och det med lite finare bordsskick.
 
Forsättning följer...
 
Ätlig groda,

2 kommentarer

Tammy

26 Jul 2015 17:15

Alldeles vansinnigt underbara :)
Såååå bra! Och text var bra också :)

Svar: Tack kära sis!
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Camilla Noresson

08 Aug 2015 13:48

Hej hej.
Vad härliga bilder. Och vilken trevlig familj du har ;-)
Lova att ta några bilder när de bjuder in dig på middag :-)
Ha en fin helg.
Kram

Svar: Tack snälla du! Jag har massor av bilder på min familj. Det kommer fler uppdateringar. :-)
All images on this blogg are protected by international copyright law. You can see more of my photos on www.laluna.se

Kommentera

Publiceras ej